Spread the love

This is me! 🙂 

Curious, funny and passionate.

Just got my bachelor degree in Foreign Languages, I’m waiting to attend a Master in Fashion Communication and Journalism in Rome. I’ve been on the other side of the world, west (for a stage at United Nations in New York) and east (for another stage in a school in China) and I loved both. I worked for one year in the international association AIESEC where I learned more than studying books. I published a reportage on Cosmopolitan Italy on February 2014, and an article on Vogue.it on August 2014. Now I’m in the gap year (well, actually some months!) and I’m going around Italy to join my love and follow my passions.

What do I like? I like foreign languages, music, the sea, my boyfriend, fashion, parties, Martini, books, my family, Cosmopolitan (both the drink and the magazine), genuine people, shopping, pizza, wearing fashionable but not expensive clothes, concerts, my friends, my curly hair, the sun, my Sicily.

And most of all…I love writing! I love finding stories about creativity and passion, and then finding the right words to tell you.

Stay tuned, and tell me something about you! 🙂

Questa sono io! 🙂

Curiosa, buffa ed appassionata. Neolaureata in Mediazione Linguistica, in attesa di iniziare il Master in Comunicazione e Giornalismo di Moda a Roma. Sono stata dall’altra parte del mondo, verso ovest (per uno stage alle Nazioni Unite a New York) e verso est (per un altro stage in una scuola in Cina) e mi sono innamorata di entrambi. Ho lavorato per un anno nell’associazione internazionale AIESEC che mi ha insegnato molto più di quanto possano aver fatto i libri. Ho pubblicato un articolo su Cosmopolitan a febbraio 2014 ed uno su Vogue.it ad agosto dello stesso anno. Ora sono nel mio anno sabbatico (anzi, qualche mese!), su e giù per l’Italia per raggiungere il mio amore e per seguire le mie passioni. 

Cosa mi piace? Mi piacciono le lingue straniere, la musica, il mare, il mio fidanzato, la moda, le feste, il Martini, i libri, la mia famiglia, Cosmopolitan (sia il drink che la rivista), le persone semplici, lo shopping, la pizza, vestirmi bene senza spendere un capitale, i concerti, i miei amici, i miei ricci, il sole, la mia Sicilia. 

E soprattutto…amo scrivere! Scovare ovunque delle storie interessanti, che parlino di creatività e determinazione, e trovare le parole giuste per raccontarvele. 

Seguitemi, e raccontatemi qualcosa di voi! 🙂