Spread the love

Hello from my dear Sicily, where I came back yesterday afted 2 weeks of vacation in Veneto!

I’m surrounded by books, lessons to put back on, and imminent exams! So I apologize if in the next weeks I will be less active but…Summer is over, definetly! XD

Anyway, today I tell you about a girl I find very talented: Andrea Vietri! I found her on a facebook group of young Italian fashion designers, and she immediately caught my attention. She is from Salerno and studied a lot in the fashion field in Rome: got a fashion school Diploma and now she is going to graduate in Fashion and Custom Sciences. I love the way she uses “strong” materials like leather and transparency without being vulgar. Her pieces are feminine, modern and elegant, and she makes autumn dark colours seem lively and briskly.

I “stole” some pictures of her last Fashion show hold in Prato from her facebook page, where you can find also her past collections and other projects and contact her to know more about her work!

My favourite dress is the one with the leather top and the sparkling bottom, what about yours?

Hope you will enjoy this Italian young pride! 🙂

Ciao dalla mia cara Sicilia, dove sono tornata ieri dopo 2 settimane di vacanze in Veneto!

Sono circondata da libri, lezioni da recuperare ed esami imminenti! Quindi vi chiedo scusa sin da ora se nelle prossime settimane sarò meno attiva ma…l’estate è finita, ormai definitivamente! XD

Comunque, oggi vi parlo di una ragazza che trovo molto talentuosa: Andrea Vietri! L’ho scoperta su un gruppo facebook di giovani stilisti italiani e ha subito attirato la mia attenzione. E’ di Salerno e ha studiato molto nel campo del fashion a Roma: ha ottenuto il diploma in una scuola di moda e adesso è prossima alla Laurea in Scienze della Moda e del Costume. Amo il modo in cui usa trasparenze e materiali “strong” come la pelle senza mai sembrare volgare. I suoi capi sono femminili, moderni e raffinati, e rende gli scuri colori autunnali vivaci e briosi.

Ho “rubato” alcune foto della sua ultima sfilata a Prato dalla sua pagina facebook, dove potete trovare anche le sue collezioni passate e gli altri progetti a cui ha lavorato e scoprire qualcosa in più sui suoi lavori! Il mio abito preferito è quello con il top in pelle e la gonna luccicante, e il vostro?

Spero che vi piaccia questo giovane orgoglio italiano che ho scovato! 🙂